Twitter: 8 tips voor meer retweets

Steeds meer bedrijven zetten zich in om op social media goed voor de dag te komen. Ze maken interessante blogartikelen en promoten die via bijvoorbeeld Twitter. Hoe meer mensen je artikelen retweeten (delen), hoe meer mensen hem zien. Maar hoe krijg je mensen zo ver?

tweetsTwitter is een geschikt medium om content op te delen. Ook voor ondernemers, zoals wij in dit artikel al bespraken. Je plaatst als ondernemer waardevolle content op je website en promoot dit via je bedrijfsaccount. Maar hoe motiveer je je volgers om je bericht te delen onder hun eigen volgers? En het liefst vaker dan één keer? In dit artikel enkele tips die je op weg helpen.

1. Overvoer je volgers niet

Tweemaal dezelfde tweet op één dag. Dat voelt als spammen. Maar toch blijkt het geaccepteerd te worden. Je volgers ergeren zich niet zo snel, zolang er 7 á 8 uur tussen de tweets zit. Je bereikt diverse mensen omdat niet iedereen op dezelfde tijden op Twitter zit: je kunt vaak zelfs spreken van ochtend-, middag- en avondploegen.

Voelt het toch slecht? Je kunt ook besluiten gewoon meer verschillende Twitteraccounts aan te maken, en die af te stemmen op verschillende doelgroepen. Voor het vooraf inplannen van je Tweets gebruik je Hootsuite.

2. De juiste timing

Hoe wil je retweets krijgen als je volgers niet eens actief zijn? Het versturen van je tweets op het juiste tijdstip is heel belangrijk, want tweets blijven zelden lang relevant. Het is een veel ‘sneller’ social media-kanaal dan bijvoorbeeld Facebook of Pinterest. Met hulp van Socialbro kun je berekenen wat voor jou de beste momenten zijn om te tweeten. Plan je tweets daarna in op de meest populaire momenten.

[layerslider id=”2″]

3. Plaats interessante content

Supertip! Maar wat is interessante content dan precies? Lezers delen een blogartikel vaak als het hen heeft geholpen, in de vorm van goede adviezen en tips. Biedt je content meerwaarde, dan zal een retweet waarschijnlijker worden. Denk goed na over welke informatie relevant is voor je doelgroep. Tweets met ‘entertainment’ en ‘lifestyle’ onderwerpen kun je beter bewaren voor vrijdagmiddag, wanneer mensen uitkijken naar het weekend.

4. Bouw relaties op

Blijf actief op Twitter om je relaties op te bouwen. Als je volgers merken dat je een groot netwerk hebt, geeft dit je meer aanzien. Ze zullen je content eerder aannemen en delen. Wees betrokken, beantwoord vragen wanneer ze worden gesteld. En bedank mensen voor retweets!

5. Hou het overzichtelijk

Bezoekers lezen liever een overzichtelijk en makkelijk te begrijpen stuk tekst. Te lang, te moeilijk, en mensen haken af. Maak om je informatie behapbaar te houden gebruik van bulletpoints.

6. Gebruik een pakkende titel en koppen

Mensen gaan niet zomaar een stuk tekst lezen. Ze moeten eerst overtuigd worden. Onderscheid je van de massa. Een gekke, nieuwsgierig makende, spannende, interessante titel zal eerder in de smaak vallen. Formuleer de titel soms ook in vragende vorm. Gebruik versterkende bijvoeglijk naamwoorden.

7. Link intern door

Wijs je lezers op artikelen die je al eerder hebt gepubliceerd. Dan heb je dubbel zoveel kans op een retweet! Interne links zijn ook een belangrijk aspect van je SEO-strategie.

[layerslider id=”2″]

8. Deel ook content van anderen

Voor wat hoort wat. Deel je andere mensen hun content, dan zullen ze je graag een vriendendienst bewijzen en ook jouw artikel delen. Zo boor je eenvoudig nieuwe groepen volgers aan!

Heb je ook tips voor het lospeuteren van retweets op Twitter? We lezen graag je reactie!

Blogartikelen geschreven door OndernemersBag. Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwste artikelen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *