Tips om de promotie van je onderneming goed aan te pakken

Je bent begonnen met je bedrijf en je gelooft in wat je te bieden hebt. Anders was je niet begonnen! Je weet van jezelf dat je vakkundig bent in wat je doet. Maar weet je hoe je ervoor zorgt dat potentiële klanten jouw bedrijf vinden en dat ook van jou denken? Er zijn veel manieren te bedenken om dat te doen. Hier geef ik je een aantal nuttige tips.

Dit artikel is geschreven door marketingdeskundige Ketty LolliaBinnenkort verschijnt een nieuw boek van haar hand over financiële onafhankelijkheid dat heet ‘Voel je vrij, vind je weg naar emotionele en financiële onafhankelijkheid’. Reserveer vast een exemplaar >>

1. Creëer een beeld van je bedrijf

Ervan uit gaande dat je al je bedrijfsnaam hebt gekozen, je domeinnaam geregistreerd  hebt en al een e-mailadres aangemaakt hebt met info @ naamvanjebedrijf. com/nl/iets anders en je huisstijl en logo af hebt, kan jij daarover communiceren. Als dat nog niet het geval is, bestel dan snel je domeinnaam en zo nodig een server zodat je website ergens terechtkomt en laat je website maken. Als je net begonnen bent, hoef je niet de duurste website, duurste visitekaartjes, duurste designer/vormgever of duurste email oplossingen te gebruiken.

Het gaat uiteindelijk om dat je je bedrijf positioneert op de markt. Er zijn talloze bedrijven die je een origineel en uniek logo of huisstijl kunnen ontwerpen voor minder dan €100, een wordpress website voor minder dan €300, of 1.000 visitekaartjes ontwerpen en maken voor minder dan €100. Wil je graag in contact worden gebracht met een van die bedrijven. Stuur ons een bericht met je behoefte en we zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen om je te helpen.

2. Zet een handtekening in je uitgaande e-mails

zakenmanHet is een heel simpele tip maar je ziet nog veel ondernemers die deze kans niet volledig benutten. Je communiceert dagelijks met mensen per email. Maak er je voordeel van door in je ondertekening de gegevens van je bedrijf te verwerken (website, email adres, sociale media, logo,…). Je kan ook, als je een evenement/ bijeenkomst organiseert of er aan deel gaat nemen, het aankondigen op deze manier. Het kost je in ieder geval niks.

3. Werk aan je elevator pitch

Weet je niet wat dat is? Bezoek de pagina elevator pitch over dit onderwerp. Als je het wel weet weet je dat het belangrijk is dat je hieraan werkt en altijd voorbereid moet zijn om je verhaal kort en krachtig uiteen te zetten.

Vragen over dit artikel? Neem contact op met het team van OndernemersBag!

Dit artikel is geschreven door marketingdeskundige Ketty LolliaBinnenkort verschijnt een nieuw boek van haar hand over financiële onafhankelijkheid dat heet ‘Voel je vrij, vind je weg naar emotionele en financiële onafhankelijkheid’. Reserveer vast een exemplaar >>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *