Wat verwachten mensen van een webpagina, welke eisen stellen ze? Tijd om dat eens op een rijtje te zetten.
De belangrijkste aspecten van een goede webpagina:
- Duidelijkheid: wat betekent dit?
- Responsief: kunnen antwoorden en antwoord terug krijgen
- Geweldig webdesign.
- Goede spelling en zinsbouw
- Korte teksten
De volgorde van deze kenmerken verschilt sterk per leeftijdscategorie. Duidelijkheid staat over de gehele linie aan de top, maar met name personen in de leeftijd 18-24 en vinden dit het belangrijkste (52% van de respondenten), maar bij personen van 35-44 is dit maar 37%.
Verder is opvallend dat de jongste groep spelling en goede zinsbouw en kortheid relatief onbelangrijk vinden, terwijl de groep 64+ goed webdesign volstrekt niet zitten te wachten op geweldig design: functionaliteit is belangrijker dan vorm. Dit segment vindt interactiviteit het belangrijkste van alle groepen.
De volledige grafiek met alle informatie:
Bron: onderzoek door het copywriting bureau Stratton Craig uit Londen.
De vraag is gesteld aan 690 consumenten.
Het moge duidelijk zijn: wees helder en biedt de mogelijkheid tot reageren. Spelling en design zijn helemaal niet zo belangrijk, lengte van je teksten ook niet. Mensen willen een antwoord op hun vragen.
Je content is slechts effectief als je de waarde die je biedt zo helder en duidelijk maakt dat je bezoekers (wellicht je klanten) helpt een knoop door te hakken, te beslissen. Het liefst heb je natuurlijk dat ze op je links klikken.
Je content is enkel effectief als die de waarde van wat jij te bieden hebt zo helder maakt dat het je websitebezoekers (potentiële klanten) helpt een beslissing te nemen. En liefst de beslissing om te klikken op je call to action.
Kort samengevat: zorg dat jouw pagina helder overbrengt dat jij de antwoorden op vragen hebt, de oplossingen voor problemen, dat je een behoefte kunt voldoen. Geef je bezoekers de mogelijkheid daarvoor via jouw website de interactie aan te gaan.
Heb je extra tips voor je mede-ondernemers? Wij waarderen het als je een reactie achterlaat. 🙂
Blogartikelen geschreven door OndernemersBag. Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwste artikelen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief: