Zorg dat je een buzz creëert voor jouw evenement met behulp van social media. In deze infographic vind je 15 ideeën hoe je dit voor, tijdens en zelfs na het evenement kunt doen.
Helaas zie je nog al te vaak dat mensen kort voor een evenement beginnen met de promotie. In de hoop om toch nog even wat extra kaarten te verkopen. Als mensen nog niet bekend zijn met jouw evenement is het goed als ze eerst wat meer weten over wat ze er kunnen verwachten. Verminder dus het aantal “Koop nu je kaartje”-berichten en plaats meer inhoudelijke berichten over het evenement en de sprekers. Zo is de kans groter dat jouw doelgroep het gevoel krijgt dat ze dit echt niet willen missen.
Enthousiaste bezoekers die al vroeg een kaartje hebben gekocht en alle betrokkenen in de organisatie kunnen je helpen de berichten vooraf te delen. Als je het goed aanpakt, kun je een buzz creëren! Het stopt overigens niet op de grote dag. Zorg ook dat je op de dag zelf actief blijft op social media. Enerzijds voor de thuisblijvers, die dan toch nog wat mee kunnen krijgen. Anderzijds voor de aanwezigen om achteraf nog eens na te lezen.
Juist door ook achteraf slim om te gaan met social media, kun je ervoor zorgen dat je meer mensen enthousiast maakt voor een eventueel volgend evenement.
>> Klik en bekijk hier de hele infographic
Bron: Samira Salman, EventGoodies.nl
Heb je hulp nodig bij het organiseren van je evenement, en zoek je iemand die je daarbij kan helpen? Neem contact op met OndernemersBag. Wij hebben ongetwijfeld de juiste persoon in ons zakelijke netwerk!
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwe blog artikelen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.