+31 (0)6 44463032info@ondernemersbag.nl
FacebookLinkedinYouTubeGoogle+
OndernemersBagOndernemersBag
OndernemersBag
Hét platform voor en door Ondernemers
  • Home
  • Blog
  • Wat is OndernemersBag?
    • De OndernemersBag Goodie Bag
  • Interviews ondernemers
  • Contact
  • Sitemap
    • Home
    • Wat is OndernemersBag?
    • Goodie Bag
    • Blog
    • Contact
    • Privacy Policy
  • Home
  • Blog
  • Wat is OndernemersBag?
    • De OndernemersBag Goodie Bag
  • Interviews ondernemers
  • Contact
  • Sitemap
    • Home
    • Wat is OndernemersBag?
    • Goodie Bag
    • Blog
    • Contact
    • Privacy Policy

Verkoop je dienst met een sterke elevator pitch

Een elevator pitch is een korte presentatie waarin jezelf en je onderneming op overtuigende wijze probeert te presenteren. Een pitch kan verschillende doelen hebben. Een doel kan zijn jezelf voor te stellen aan een onbekende in een zakelijke situatie om te onderzoeken of er een nuttige relatie kan ontstaan. Een ander mogelijk doel is een concreet verzoek doen aan iemand met weinig tijd, bijvoorbeeld een investeerder of een tussenpersoon die het contact kan leggen met een opdrachtgever.

De naam ‘elevator pitch’ is afgeleid van de tijd die een lift erover doet om van de onderste verdieping van een hoog gebouw naar de bovenste te gaan. Dit is dus de tijd die je ongeveer voor je elevator pitch hebt (30 seconden tot 2 minuten).

Er zijn verschillende situaties waarin het van pas komt een elevator pitch paraat te hebben: netwerkbijeenkomsten, afspraken met opdrachtgevers of klanten, op feestjes, tijdens een congres of seminar.

Vertel wie je bent, waar je onderneming voor staat en wat de sterke punten van je onderneming zijn. Je moet je verhaal in ongeveer een minuut kunnen vertellen. Dit betekent dat je 100 tot 200 woorden hebt. Een korte krachtige presentatie geven is niet eenvoudig en vergt oefening en voorbereiding. Zet verschillende versies op papier en oefen het voor je partner en je vrienden.

elevatorIedere situatie is anders. Je bent voorbereid op verschillende situaties als je de elevator pitch uit verschillende delen opbouwt die je afhankelijk van de situatie kunt gebruiken.

Informatie voor je elevator pitch:

–       naam en bedrijfsnaam.
–       werksoort of specialisatie.
–       sterke punten.
–       speciale vaardigheden.
–       succesvolle projecten.
–       wat je wilt bereiken.
–       wat voor jou belangrijk is.

Een pitch die een concreet verzoek tot doel heeft moet daarnaast de volgende informatie bevatten:

–       concrete omschrijving van het project dat je gaat doen.
–       wat het verzoek precies inhoudt.
–       waarom hij/zij de persoon is aan wie je dit verzoek doet.
–       wat het je gesprekspartner op kan leveren om aan je verzoek te voldoen.

Bedenk per onderwerp een paar goede zinnen die je kunt gebruiken. Sluit je pitch af met een vraag. Zorg ervoor dat je elevator pitch overeenkomt met het beeld dat je van jezelf wilt geven. Een elevator pitch is een manier om jezelf te verkopen. Maar het moet wel een realistisch beeld van jezelf geven.

kle_met_ketty
adverteren
winacties_miniad1
versio_miniad1
vacatures_miniad1
opmaat
mijnwebwinkel_miniad1
marketingshake_miniad1
adverteren
locaties_miniad1
kortingsactie_miniad1
kle_met_ketty
irmapas_miniad1
goodiebag_miniad1
fototimeless
doterra_miniad
izettle

Een pitch heeft vaak een opbouw in de loop van een gesprek. Het begint met een of twee korte zinnen. Is je gesprekspartner geïnteresseerd dan vul je de boodschap aan met drie of vier zinnen tot een verhaal van 40 seconden. Wil de ander dan nog meer weten, dan vul je aan met details bijvoorbeeld over je specialisatie of vaste samenwerkingspartners.

Blogartikelen geschreven door OndernemersBag. Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwste artikelen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief:


Delen
FacebookTwitterGoogle+PinterestLinkedIn
Related posts
Europa
Gratis whitepaper voor ondernemers: Doe mee met de AVG
april 30, 2018
Ketty Lollia Voel je Vrij
Is dit het einde van marketing op Facebook?
januari 18, 2018
E-mail strategie: de volle maaltijd of slechts een aroma?
augustus 8, 2017
nieuwsbrief
Drie effectieve tips om nieuwsbriefabonnees te reactiveren
juli 6, 2017
mond tot mond
De mythe van de mond tot mond reclame
mei 15, 2017
Tips om de promotie van je onderneming goed aan te pakken
januari 1, 2017
Leave Comment

Reactie annuleren

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formSubmit

Zoeken
Adverteerder worden?
klik hier!
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief

Blog
  • Interview
  • Uncategorized
  • Financiering & Bedrijfsmiddelen
  • Marketing
  • Social Media
  • Starters
  • Uitleg OndernemersBag
  • Overige ( events, magazine ….)
© OndernemersBag Nederland
  • Home
  • Het OndernemersBag boekje
  • Wat is OndernemersBag?
  • Goodie Bag
  • Blog
  • Media
  • Sponsors
  • Community
  • GoodiePunt
  • Acties
  • Cadeaus
  • Spel / Prijsvraag
  • F.A.Q.
  • Contact
Footer Menu
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.OKLees ook onze Privacy Policy