Maarten van Rooijen

Maarten van Rooijen werkt al 16 jaar in de Direct Marketing. Sinds 2 jaar heeft hij een eigen bedrijf: OmegaDM. Hij verzorgt Direct Marketing acties, en daarnaast alles wat te maken heeft met drukwerk en print. Zijn persoonlijke motto: Geloof in jezelf en de dingen die je doet.

Waarom ben je ondernemer geworden?

Na anderhalf jaar als Business Unit Manager bij OmegaDM gewerkt te hebben was het tijd om zelfstandig verder te gaan. Iets doen waarbij je je eigen gevoel kan volgen en zaken aanpakken zoals jij denkt dat het goed is.

Hoe ben je op je bedrijfsnaam gekomen?

Omega is de laatste letter van het Griekse alfabet, wij zijn de laatste schakel in Direct Marketing. Vanaf het begin tot en met de verzending van uw campagne, wij verzorgen dat voor onze klanten.

Hoeveel uren steek je wekelijks in je onderneming?

Als ondernemer ben je bijna altijd wel met je werk bezig. Door je werkzaamheden efficiënt in te delen hou je de meeste tijd over voor de leuke dingen. De administratie hoort daar wat mij betreft niet bij. Die kost mij meer tijd dan ik had gehoopt, maar je ontkomt er niet aan.

Wat is jouw core business en waarom denk je dat prospects bij jou diensten/producten af moeten nemen?

Onze core business is Direct Marketing, reclame maken, herkenbaarheid maar ook naamsbekendheid. Wij zijn een leverancier voor al uw drukwerk, reclame-uitingen en verzending van mailingen. Wij zorgen dat wij de gewenste planning realiseren, zodat je er als klant niet meer over hoeft na te denken en je kunt richten op de zaken waar je wel zelf goed in bent.

Wat is het grootste probleem waar je mee worstelt?

Het grootste probleem is toch wel het financiële gedeelte. De banken zijn er alleen maar om geld heen en weer te schuiven. Maar ik vind dat ze er te weinig zijn voor de kleine ondernemers. Je moet allerlei zekerheden stellen die in het begin gewoon niet mogelijk zijn, tenzij je een goede financier achter je hebt.

Voor welk risico wil je andere ondernemers waarschuwen?

Ik zou ze waarschuwen voor de valkuil van onderschatting. Het opstarten en het aantal uren dat je erin steekt is iets waar je op voorbereid moet zijn. Alles wat erbij komt kijken, qua verzekering, belastingdienst en je klanten en leveranciers. Heel gaaf als het allemaal lukt, als het tegenzit kan je dat ook veel energie kosten. Zorg voor voldoende afleiding naast je werk, door te sporten bijvoorbeeld.

Als je je onderneming morgen zou beginnen, wat zou je anders doen?

Het enige wat ik anders zou doen is direct op de juiste plek gaan zitten. Wij hebben een tijdlang in een bedrijfsverzamelgebouw gezeten met allemaal marketingbedrijven en synergie was het toverwoord. Helaas is gebleken dat het moeilijk is om daar tussen te komen. Ik heb geen spijt van deze keuze maar zou de volgende keer dat niet zo snel meer doen. Ik ben zeer tevreden met ons huidige kantoor.

Wat voor advies zou je geven aan andere ondernemers?

Blijf geloven in dat wat je bent begonnen en blijf creatief. Durf keuzes te maken. Zorg voor reclame, in welke vorm dan ook. Je klanten en prospects moeten je wel weten te vinden!

Bedrijfsnaam: OmegaDM
Dienst: Direct Marketing,drukwerk en print
Locatie: Utrecht
Rechtsvorm: Eenmanszaak
Hoelang: 2 Jaar
Website: www.omegadm.nl

Wil je ook een interview plaatsen op onze website? Laat het ons hier weten en we nemen zo snel mogelijk contact met je op om de voorwaarden te bespreken.

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten en nieuwe interviews? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Je ontvangt dan ook GRATIS het E-boek ‘Social Media voor Ondernemers‘.